
05 kwi Czy reklama zewnętrzna ma sens w czasach internetu?
Reklama zewnętrzna – czy warto?
Branża reklamowa zmierza w stronę reklamy internetowej, jednak główne ulice Nowego Jorku i Tokio są nadal pełne billboardów wielkoformatowych, neonowych tablic i plakatów. Dlaczego?
Zewnętrzna reklama pozostaje skutecznym narzędziem reklamowym, a dla niektórych branż wręcz podstawowym. Dla lokalnego biznesu, czyli restauracji i sklepów, myjni, stacji benzynowych i warsztatów, reklama zewnętrzna jest podstawowym środkiem komunikacji. Pełni funkcję zarazem informacyjną i reklamową, a najlepsze formaty reklamy zewnętrznej dla tych branż to kasetony reklamowe, pylony, litery blokowe 3D, fryzy reklamowe, banery, otoki reklamowe i wyświetlacze LED.
Druga przyczyna popularności reklamy zewnętrznej — trafność. Im mniejsza miejscowość czy obszar, który chcemy objąć reklamą, tym skuteczniejsze będzie informowanie o usłudze poprzez właściwe oznakowanie obiektu. Idealnie trafia do konkretnej grupy docelowej, czyli mieszkańców danej dzielnicy (miasta) i potencjalnych klientów lokalnego biznesu.
Koszt dotarcia do potencjalnego klienta
W przypadku reklamy wizualnej koszt dotarcia do potencjalnego klienta jest najniższy spośród pozostałych form reklamy. Inwestycja w zaprojektowanie i wykonanie nośnika reklamowego zwraca się błyskawicznie, a jego oddziaływanie trwa często przez wiele lat. Ważne jest by nośnik reklamowy zaprojektowany i wykonany tak, by spełniał swoją funkcję reklamową, był atrakcyjny wizualnie, przyciągał klientów, a nie szpecił i odstręczał.
Wielkoformatowa reklama i duże billboardy pełnią funkcję wizerunkową i są odpowiednikiem reklamy w prestiżowych ogólnopolskich czasopismach. Z takich rozwiązań chętnie korzystają duże marki i koncerny, wyświetlając zdjęcia produktów oraz loga swoich marek w największych metropoliach i na najbardziej znanych ulicach świata.
Lokalne marki mogą zadbać o swój wizerunek i wyróżnić się na tle konkurencji przy pomocy innych rozwiązań reklamy zewnętrznej. Oznakowanie siedziby firmy, sklepu, punktu usługowego, przychodni czy apteki odpowiednio zaprojektowanym kasetonem lub literami 3D, pomoże przyciągnąć uwagę nawet późnym wieczorem i wykreować solidny wizerunek firmy.
101 mln PLN w Q1 2022** — tyle wart rynek reklamy zewnętrznej
A co mówią liczby? Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej we współpracy z domem mediowym Starcom zbadali rynek reklamy zewnętrznej: I kwartał 2022 roku wykazał się wzrostem o 33,7%* w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Podobne statystyki podaje również portal Nowy Marketing. Liczby nie kłamią, zatem odpowiedź na pytanie — “czy nośniki reklamowe nadal są dobrym narzędziem reklamowym?” jest pewna — tak!
Źródła:
Sorry, the comment form is closed at this time.