Modernizacja stacji paliw – kiedy to się zwróci?

Modernizacja stacji paliw – kiedy to się zwróci?

Liczba stacji benzynowych na terenie naszego kraju rośnie cały czas, a to z kolei przyczynia się do wzrostu konkurencji między przedsiębiorstwami, które się specjalizują w dystrybucji paliw płynnych.

Przy identycznej jakości benzyny i podobnych cenach, właścicielom stacji pozostaje konkurowanie w zakresie brandingu i obsługi klienta. Konsumenci preferują stacje benzynowe wyposażone w innowacyjny sprzęt, komfortowe warunki samoobsługi/obsługi, nowoczesny wygląd. Z tego powodu usługi projektowania i modernizacji stacji paliw cieszą się dużą popularnością.

Co lepiej modernizować najpierw – infrastrukturę paliwową czy wystrój stacji?

Konieczność modernizacji sprzętu często bywa uwarunkowana zmieniającymi się przepisami. W sytuacji starych rurociągów i dystrybutorów, modernizacja pozwala uniknąć straty paliwa, utrzymywać na dobrym poziomie jego jakość i zagwarantować bezpieczeństwo.

Odświeżanie wyglądu jest również uwarunkowane wymogami, lecz wynikają nie z przepisów prawnych, tylko z zasad rynkowych. Wygląd stacji paliw, obecność dodatkowych usług i rozwinięta marka to ważne czynniki konkurencyjne. Zarządzając nimi możesz zwiększyć lojalność klientów i swoje zyski, a pozostawiając bez uwagi – ryzykujesz stracić klientów. Wyjątkiem może być zupełnie wolny od konkurentów rynek, ale nawet ta sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.

Jak konkurować na rynku dystrybucji paliw?

Stacja paliw jest przedsiębiorstwem i jak każde inne, wymaga strategicznego zarządzania i dbania o szczegóły. Wolny rynek dyktuje standardy obsługi klienta i musimy je spełniać, by zawsze być krok przed konkurencją.

Przyjmuje się, że każdy z punktów usługowych musi być odświeżany remontem co 5 lat. Wtedy w opinii klientów będzie przyjaznym i komfortowym miejscem, do którego chce się wracać. Co 10-15 lat należy odświeżyć całą elewację i layout stacji, gdyż gusty społeczeństwa w zakresie designu się zmieniają. Przestarzały wygląd potrafi negatywnie wpływać na odbiór marki i przekonanie o jakości paliwa. Co z tym sie wiąże? Wybór padnie w stronę konkurencji. Zawsze wybieramy co lepsze, zwłaszcza w sytuacji podobnej polityki cenowej u różnych dostawców.

Modernizacja stacji paliw – klucz do lojalności klientów

Ergonomiczny projekt, nowoczesne pylony cenowe, przemyślane oświetlenie i trwałe, solidne materiały nie tylko robią dobre wrażenie na naszych klientach, ale przyciągają

nowych. Zatem inwestycja w odświeżenie wyglądu stacji paliw jest dobrą decyzją, zwłaszcza przy stale zwiększającej się liczbie konkurentów i ryzyku utraty rentowności.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Porozmawiamy?