Realizacja transakcji, transport, odbiory, ryzyko
W przypadku realizacji zamówień długoterminowych, realizowanych partiami, ASPERA zastrzega sobie prawo powstrzymania się od wydania towaru do czasu zapłacenia pełnej wartości faktury za poprzednią partię. W przypadku opóźnienia w płatności ASPERA naliczy odsetki ustawowe. W przypadku braku terminowej zapłaty, ASPERA wyśle ponaglenie. Jeśli ponaglenie okaże się bezskuteczne ASPERA wezwie ostatecznie do zapłaty lub do zwrotu przedmiotu zamówienia, jeśli jest on objęty zastrzeżeniem własności.
Jeśli wezwanie to okaże się bezskuteczne ASPERA skieruje sprawę swoich roszczeń na drogę sądową, przy czym w odniesieniu do nie zwróconego w terminie przedmiotu zamówienia objętego zastrzeżeniem własności ASPERA może wedle swojego wyboru dochodzić fizycznego zwrotu tego przedmiotu i związanych z tym roszczeń, w tym w szczególności z tytułu zmniejszonej wartości, lub jednostronnym oświadczeniem przenieść na Klienta własność tego przedmiotu i dochodzić zapłaty wszystkich kwot wynikających z transakcji, jak również kwot z nią związanych a wynikających z działania Klienta.
Realizacja transakcji jest uzależniona od uiszczenia zaliczki. Gotowość do odbioru przedmiotu transakcji ASPERA zgłosi Klientowi pisemnie, faxem lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Klient nie może odmówić przyjęcia lub zwrócić dostawy częściowej. ASPERA zastrzega sobie prawo zmiany/przedłużenia terminu realizacji transakcji handlowej, jeśli wynika to z przyczyn niezależnych od ASPERY tj.: opóźnienia w dostawie materiałów od dostawców ASPERY, dostarczenia materiałów wadliwych, usterki maszyn, działania siły wyższej. Zmiana terminu realizacji transakcji handlowej nie stanowi podstawy do odstąpienia od Umowy przez Klienta. Wykluczone są roszczenia odszkodowawcze Klienta z tytułu zmiany terminu realizacji transakcji handlowej.
Odbiór/wydanie przedmiotu zamówienia następuje w siedzibie przedsiębiorstwa ASPERA. Z chwilą odbioru/wydania przedmiotu zamówienia wszelkie ryzyko związane z towarem przechodzi na kontrahenta. Klient może zrezygnować z osobistego odbioru przedmiotu zamówienia i zażądać przesłania go na podany adres. W takiej sytuacji odbiór uważa się za dokonany, a transport następuje w sposób wskazany przez Klienta i na jego koszt oraz ryzyko, jakkolwiek ASPERA przygotuje zamówienie do transportu – poprzez zastosowanie odpowiednich opakowań. Transport odbywa się na koszt i ryzyko Klienta w każdym przypadku, gdy jest konieczny, niezależnie od powodów zaistnienia tej konieczności, w tym również w postępowaniu reklamacyjnym. Zwrot towaru na wezwanie ASPERYY następuje na koszt i ryzyko Klienta.
Używanie i stosowanie produktów ASPERY wymaga bezwzględnego przestrzegania zasad montażu i wymogów technicznych ASPERY. ASPERA oświadcza, iż nie ponosi żadnej odpowiedzialności za szkody powstałe wskutek niewłaściwego montażu lub demontażu jak również użycia produktów niezgodnie z wymogami technicznymi (w szczególności w zakresie użycia niewłaściwych narzędzi do montażu, montażu w miejscach do tego nie przystosowanych pod względem warunków w jakich jest dokonywany, używania przedmiotów niezgodnie z przeznaczeniem). ASPERA ma obowiązek instruktażu lub demonstracji sposobu zastosowania i używania produktów jedynie na żądanie Klienta. Instruktaż lub demonstracja odbywają się w siedzibie ASPERY w terminie wspólnie ustalonym przez Strony. Jeśli Klient nie zażąda instruktażu lub demonstracji, nie może się powoływać na niewiedzę w tym zakresie. ASPERA nie ponosi odpowiedzialności za dostosowanie i dopasowanie swoich produktów względem innych. W przypadku wykonania zlecenia polegającego na wytworzeniu, przekształceniu lub dostosowaniu przedmiotów według wzoru, projektu lub innych danych dostarczonych przez Klienta, ASPERA odpowiada wyłącznie za zgodność wykonanego przedmiotu z tym projektem, wzorem lub danymi.